شجاعی‌کیاسری خبر داد:

2 ماه فرصت به وزارت ارشاد برای ارائه لایحه جامع رسانه‌ها به مجلس


یزدفردا"عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، از مهلت 2 ماهه مجلس به وزارت ارشاد برای ارائه لایحه جامع رسانه‌ها خبر داد و تاکید کرد: متاسفانه تخلف‌های خبرگزاری‌ها مانند یک قاچاقچی در دادگاه عمومی بررسی می‌شود که این امر در شان و جایگاه یک نهاد فرهنگی نیست.


"سیدرمضان شجاعی‌کیاسری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با ابراز تاسف از تاخیر در ارائه دو قانون جامع رسانه‌ها و قانون اداره صدا و سیما، اظهار کرد: امروز با پدیدار شدن برخی از رسانه‌های مدرن مانند رسانه‌های الکترونیک و خبرگزاری‌ها، متاسفانه هنوز ضابطه‌ای حاکم بر خبرگزاری‌های وجود ندارد.


نماینده مردم ساری در مجلس، افزود: این ضابطه نه در حقوق و وظایفشان، نه در اعطای مجوزها و نه در شیوه و شکل بررسی تخلفاتشان وجود ندارد، حتی هیات منصفه و نوع مستنداتی که از تخلف و شکایت‌هایی که از خبرگزاری‌ها ممکن است داشته باشند، مدون نیست.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، رسیدگی به پرونده‌های خبرگزاری‌ها و سایت‌ها نیازمند جایگاه ویژه‌ای دانست و گفت: پرونده‌های خبرگزاری‌ها نباید در دادگاه عمومی و مانند یک قاچاقچی بررسی شود بلکه باید مانند قانون مطبوعات دارای هیات منصفه باشد و قضات نیز بر همان اساس رای را صادر کنند.


شجاعی ادامه داد: متاسفانه تاکنون وزارت ارشاد در ارائه لایحه جامع رسانه‌ها تعلل کرده است، البته فشار کمیسیون فرهنگی بر این موضوع همچنان باقی است و امیدواریم مجلس هشتم در ساماندهی این قانون بتواند گامی مهم را بردارد.


وی اظهار امیدواری کرد که با ارائه قانون جامع رسانه‌ها نگرانی جامعه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برطرف شود و افزود: در صورتی که این لایحه به موقع به مجلس ارائه نشود اعضای کمیسیون اجتماعی طرحی را به مجلس ارائه خواهند کرد تا به این موضوع رسیدگی شود.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، ادامه داد: به وزارت ارشاد 2 ماه فرصت داده شد تا بررسی‌های خود را دراین مورد انجام دهد و لایحه جامع رسانه‌ها را در زمان مقرر به مجلس تقدیم کند.


عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای نظارت بر سازمان صداوسیما، همچنین در خصوص لایحه اداره صدا و سیما تاکید کرد: اساسنامه صدا و سیما نیز که هم در اداره و هم در نظارتش مشکلات زیادی وجود دارد باید ساماندهی شود، البته خود مسئولان سازمان نیز راغب هستند که این لایحه هرچه زودتر به مجلس ارائه شود.


به گفته شجاعی، این دو قانون از ابتدای مجلس هشتم در دستور کار کمیسیون فرهنگی و مجلس بوده است و به عنوان 2 قانون حیاتی و اساسی در حوزه فرهنگی محسوب می‌شوند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا